zdielať

Mýty o zdravom stravovaní

Zdroj: pixabay.com

Nový rok sa už neodmysliteľne spája s predsavzatiami o zdravom životnom štýle. Každý z nás túži byť štíhlejší, mať vypracovanú postavu, zvyknúť si na zdravší spôsob stravovania. Už každoročne však podliehame množstvu mýtov, ktoré sa šíria internetovými stránkami a slepo im dôverujeme, napriek tomu, že želaný výsledok pravdepodobne nikdy neprinesú. Takéto mýty nie sú vhodné pre zdravý životný štýl a ich dodržiavaním sa ručička na váhe nebude posúvať k želanému výsledku, ale práve naopak.

Zdroj: pixabay

Jedným z mýtov sú nízkotučné potraviny. Kedysi dávno vznikla povera o tom, že priberáme najmä po jedlách, ktoré sú bohatou zásobárňou tukov. Tento mýtus nielenže vytlačil z našich jedálnych lístkov zdraviu prospešné potraviny, ktoré naše telo potrebuje pre správne fungovanie, ale mal za následok aj vznik celej rady výrobkov, ktoré označujeme ako nízkotučné. Nízkotučné syry, nízkotučné jogurty či nízkotučné nátierky sú už dnes bežnou súčasťou ponuky obchodných domov, ale nie je to tá správna alternatíva.

Dnes už samozrejme vieme, že naše rýchle priberanie má na svedomí príliš veľa cukru v strave a to je aj problémom nízkotučných výrobkov, ktoré síce naozaj neobsahujú vysoký podiel tukov, ale práve kvôli lepšej chuti a lákavejšiemu vzhľadu do nich výrobcovia primiešavajú množstvo syntetických farbív, dochucovadiel a cukru, ktorý je hlavným nepriateľom štíhlej línie.

Zdroj: pixabay

V posledných rokoch sa veľmi rozmohol aj trend smoothie, ktorými ľudia zvyknú nahrádzať raňajky či večere. Na smoothie samozrejme nie je nič zlé, pokiaľ sa pripravuje tak ako má a to mixovaním zeleniny a ovocie sa používa iba na dochutenie. Väčšina ľudí však pod termínom smoothie rozumie rozmixované ovocie. Ovocie ako také obsahuje veľké množstvo vitamínov a minerálov, ale je tiež zásobárňou cukru. Pri smoothie zjeme oveľa viac ovocia v jeho rozmixovanej podobe, než by sme si za bežných podmienok naložili na tanier. Smoothie treba brať ako doplnok a rozhodne nezabúdať ani na podiel zeleniny v ňom. V opačnom dôsledku naše telo dostane len obrovské množstvo cukru, z ktorého opäť priberieme.

K začiatku nového roka tiež neodmysliteľne patrí aj cvičenie. Predsavzatie o pravidelnom pohybe je naozaj pekné rozhodnutie, avšak mnoho ľudí ma pocit, že ak sa venujú pravidelnému pohybu, môžu si na tanier naložiť čokoľvek, na čo majú chuť. Často zabúdajú práve na fakt, že zdravá strava a cvičenie idú ruka v ruke. Veď známe pravidlo hovorí, že 30% z celkového úspechu tvorí cvičenie a až 70% zdravá strava.

Zdroj: pixabay

Ak ste sa už rozhodli pracovať na sebe, vyhnite sa nesprávnym postupom a nevkladajte dôveru v mýty, ktoré neplatia. Aj pri cvičení je lepšie spoľahnúť sa na pomoc odborníkov ako na vlastnú päsť skúšať cviky doma, ktorými si môžete viac ublížiť ako sa vďaka nim dopracovať k vysnívanému cieľu.

Kategórie:

Podobné články

Volám sa Katka a už niekoľko rokov sa aktívne venujem blogovaniu a písaniu príspevkov. Som kreatívna osoba, ktorá veľmi rada skúša nové veci a objavuje nepoznané. V mojich príspevkoch sa často dočítate o celiakii, pretože s touto diagnózou bojujem už nejaký ten piatok. Hľadám nové recepty a s obrovskou radosťou vyvraciam mýty, ktoré o nej kolujú.
moment.sk
Close Cookmode
Chceš písať pre nás a dostať za to odmenu? Áno to chcem
X